دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۵۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶
فرانسه روز دوشنبه اغلب محدودیت‌های کرونایی در این کشور را از جمله اغلب موارد اجبار به ماسک زدن و جلوگیری از ورود افراد واکسینه‌نشده به مکان‌های عمومی را لغو کرد.

به گزارش آوای خزر، به نقل از آسوشیتدپرس این اقدام که قبلا دولت فرانسه بر اساس ارزیابی بهبودی وضعیت در بیمارستان‌ها و به دنبال هفته‌ها کاهش مداوم در شمار عفونت‌های کرونا است. لغو این محدودیت‌ها یک ماه پیش از دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه است که قرار است در ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) برگزار شود.

البته در روزهای اخیر، شمار عفونت‌های جدید در فرانسه دوباره افزایش یافته است و برخی از دانشمندان نگرانی‌هایی ابراز کرده‌اند که ممکن است هنوز خیلی زود باشد که محدودیت‌ها لغو شوند. شمار عفونت‌های جدید بر اساس میانگین هفت‌روزه از حدود ۵۰۰۰۰ مورد در هفت هپیش به بیش از ۶۰۰۰۰ مورد در هفته جاری رسیده است.

مردم فرانسه از روز دوشنبه دیگر نیازی به نشان دادن مدرک واکسیناسیون برای وارد شدن به مکان‌هایی مانند رستوران‌ها و کافه‌ها، سینماها، تئاترها، نمایشگاه‌ها و برای استفاده از حمل‌ونقل بین‌شهری ندارند. در بیمارستان‌ها و آسایشگاه‌ها، افراد واکسینه‌نشده برای وارد شدن باید آزمایش منفی اخیر کرونا یا مدرک بهبودی اخیر را داشته باشند.

ماسک زدن دیگر در مدارس، کسب‌وکارها و ادارات ضروری نیست. البته اجبار به ماسک زدن در وسائل حمل‌ونقل عمومی و بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی ادامه پیدا می‌کند.

بیش از ۹۲ درصد افراد ۱۲ ساله و بالاتر در فرانسه که جمعیتی ۶۷ میلیون نفری دارد، واکسینه شده‌اند.

فرانسه محدودیت‌های کرونایی را لغو می‌کند| چین ۵۱ میلیون نفر را قرنطینه می‌کند
یک مرکز نمایشگاهی در شهر چانگ‌چون در ایالت جی‌لین در چین به بیمارستان موقتی بدل می‌شود

چین دستور قرنطینه ۵۱ میلیون نفر را به علت اوج‌گیری کرونا می‌دهد

چین با بدترین بحران شیوع کووید-۱۹ از ابتدای سال ۲۰۲۰ که این کشور برای مهار کروناویروس شهر ووهان و همه ایالت اطرافش را قرنطینه کرد، روبرو است.

دو سال پس از شروع پاندمی کرونا دولت چین ده‌ها میلیون نفر از مردم را در کل ایالت شمال غربی «جی‌لین» با جمعیت ۲۴ میلیون نفر و شهرهای جنوبی شنزن و دانگ‌گوان به ترتیب با جمعیت ۱۷.۵ میلیون نفر و ۱۰ میلیون نفر قرنطینه کرهد است.

چین آخرین کشور عمده جهان است که هنوز به طور بی‌امان سیاست «کووید-صفر» را دنبال می‌کند، روز دوشنبه ۱۴۳۷ مورد عفونت کرونا را در چند شهر گزارش کرد. که افزایشی ۴ برابری در طول یک هفته را نشان می‌دهد.

گرچه این شمار بی‌سابقه موارد کرونا در چین رویکرد تحمل صفر چین را به آزمون می‌گذارد، هنوز نشانه‌ای در دست نیست که این کشور قصد تغییر این سیاست و «زندگی با ویروس» را دارد.

کانون شیوع سویه اُمیکرون ایالت شمال‌غربی «جی‌لین» است که ۸۹۵ مورد عفونت در آن ثبت شده است، اما همچنین موارد شیوع و اقدامات مهارکننده در شهر شانگهاری، کانون اصلی تجاری چین و شهر شنزن، کانون فناوری در جنوب این کشور در جریان است.

مقامات چین در روز دوشنبه همه ۲۴ میلیون نفر مردم ایالت جیلین را در خانه‌هایشان قرنطینه کردند که شامل از قبل قرنطینه شده چانگ‌چون نیز می‌شود. این نخستین مورد قرنطینه عمومی یا لاک‌داون در سطح ایالتی از ژانویه ۲۰۲۰ است که همه جمعیت شهر ووهان و ایالت هوبئی در اطراف آن قرنطینه شدند.

چین روز یکشنبه نیز دستور قرنطینه هفت‌روزه همه ساکنان شهر ۱۷.۵ میلیون نفری شنزن را برای انجام سه دور آزمایش کرونا داده بود. همه وسائل حمل‌ونقل عمومی در این شهر متوقف شده‌اند و همه کسب‌وکارها به خدمات ضروری تا ۲۰ مارس تعطیل شده‌اند.

این قرنطینه‌هی عمومی و شیوع‌های کرونا باعث اختلال در فعالیت‌های کارخانه‌های تولیدی و شرکت‌های فناوری در شنزن شده است که «دره سیلیکون» چین نامیده می‌شود. این شهر محل استقرار برندهای معروف چینی مانند Huawei و Tencent و نیز یکی از بندرهای مهم چین است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: